6/20/11

~pengajaran kepadaku~

assalamualaikum...

"kita dah rancang tetapi kadang kala x jadi"

penah x dgr statement ni?

sepatutnya....

"kita dah rancang tetapi perancangan Allah lagi baik"

semua nya bermula dengan al-kisah--------

**************************************

aku ada meeting tadi pukul 5pm... dan arie ni aku pose..
jadi, cadangnye nk bebuke di luar la...
sebaik habis je meeting tu terus la keluarkan hp aku...dan text kepada dia nk inform yg aku da abes meeting dan otw nk amik...

dan aku terus menapak ke tempat kereta aku parking....

dan aku pun keluar kan kunci kete dari poket seluar aku...
sebelum nk buka pintu,
entah tergerak hati nk tengok tayar2 kereta aku...

dan takdir Allah...

tayar belakng ku kempis sekempisnya...
sama ada kena paku atau ade org yg aniaya...
tapi sapa nk aniaya time kampus xde org ni?
atau mmg ade org nk aniaya aku?
tp aku pikir positif..ini mungkin pengajaran dari Allah
buatku atas dosa2 aku sbelum ini...

dan nasib baik la si Qama ( rakan seperjuangan) aku lalu
dan aku mintak la tolong kudrat kaum adam ini..
tp peralatan nk tukar tayar xlengkap..
dan die kabo malam nanti die tolong tukarkan...

aku pun xkesah la, janji dpt tukar then nk bw g workshop..
so skg ni, aku tgah tggu diorg (yg nak tolong aku) abes meeting expo convo diorg..
hmm...


Ya Allah, aku terima dengan seredhanya ujianMU..
aku tau ini amaran dariMU atas kelalaian dan dosa2 aku itu..
ampunkan aku ya Allah...

jadi kepada pembace...ingatlah , balasan Allah di dunia ini sgt cepat dibalas jika Allah nak balas...
lebih baik balas di dunia dari akhirat...

dan

maafkan akak dik...kite xdpt berbuke pose same..lain hari la kite plan.... =)

hmm... mcm mane la agaknye jap g diorg nak tukar tayar aku..mcm mane la gaye mreke ye?
hopefully xde pape la..

ok....sambung nantilepas tukar tayar..... (n_n)

penulis hati

No comments:

Post a Comment