1/11/11

bismillahirrahmanirrahim....

alhamdulillah aku masih lagi diberikan sisa2 nafas ku utk teruskan perjuangan di bumi Allah ini.. hmm...sudah lame x post ape2 entry di sini...

aku baru saja pulang dari bercuti sems baru2 ini...hmm...pengalaman cuti kali ini memg xdpt dilupakan seumur idup aku... di mana aku menemani ibuku di hospital utk membuat rawatan kimoterapi,radioterapi dan DHR...pengalaman duduk di wad bnyk memberi kesedaran kpd aku bahawa perlunya aku sentiasa bersyukur dikuriakan kesihatan yg baik...melihat pesakit2 yg terlantar kesakitan d katil masing2, ade yang tua dan ade yg sebaya dengan aku...di tambah dengan layanan yg "istimewa" dari nurse2 di situ...memg agak xpuas hati dengan layanan mereka terhadap pesakit2...mungkin kerna nurse2 di situ 'sudah biasa' atau 'sudah lali' dengan perangai patient2 di situ...

alhmdllh ibuku sudah menghabiskan rawatan nyer di hospital dan kini kene tggu 3 bulan utk pengesahan tiada lagi ketumbuhan atau kanser seperti sebelum ini...

alhamdullilah....

bersyukur lagi sekali aku demi ibu tercinta...

alhamdulillah.....

dan bersyukur aku kerana cuti ini aku tidak sia2 cuti aku....

alhmdllh....

bersyukur aku kerana mula merasai kemanisan berukhwah apabila berjauhan dengan teman2 dan sahabat2...

alhmdllh....

bersyukur aku kerana cuti kali ini aku di izinkan utk mencari ilmu2 Allah...

alhmdllh....

bersyukur aku kerana selamat tiba d kampus tercinta dengan selamat dan sudah menjalani kuliah hampir 1 minggu lebeh kini....

alhmdllh.....

setiap hari setiap detik hati aku makin berdebar2 utk melalui titian kehidupan yg bakal aku susuri...

Ya Allah... aku x kuat utk tempuhi nya tanpa diberi kekuatan dariMU...

tanggal 6 januari 2011 ialah ulang tahun kelahiran aku dlm kalendar masihi...

alhmdllh sekali lagi....

aku masih sempat utk menyambut dengan penuh kenikmatan yg Allah kurniakan...di tambah lagi dengan sambutan2 dari rumate, sahabat2, adik kesygn..dan family yg ucap dari jauh....

alhamdulillah....

Ya Allah....

alhmdllh....

kini aku perlu berani utk berhadapan mehnah dan tribulasi demi kefahaman yg telah dipupuk dan masih lagi dipupuk...tiada lagi perlu lontarkan persoalan2 yg selalunya aku ajukan dulu...tp...adakah aku mampu? adakah aku kuat?....

jujur aku katakan hati kecilku merintih mengatakan "tidak...aku x kuat lagi" namun perancangan Allah lebih hebat...tiada siapa yg tahu...

semakin aku mula cuba utk memahami...semakin terhimpit dadaku dek kerna mula terasa betapa besarnya yg perlu aku pikul sebagai seorg anak,adik,kakak,rumate,classmate,sahabat,teman,jiran,muslimah.....Ya Allah....

aku teringat kata2 nqibah ku dulu

"jika kita hendak memahamkan seseorg,kita perlu fahamkan ia dulu"

jika kita suruh org dekatkan dri kepada Allah,kitalah org yg pertama perlu dekat pada Allah

subhanallah.....

hmm...semester kali ni semester baru bagi aku kerana aku mengalami perubahan suasana di dalam kelas kerana kelas aku telah bertukar...pada mulanya agak canggung namun atas bantuan teman2 sekelasku yg baru membuatkan aku semakin lame tidak kekok...time kaseh teman2 ku...

hmm...da nk masuk maghrib....jom kite bersiap2 ke masjid atau surau berdekatan utk menimba ilmu Allah....

aku akhiri entry ini dengan lafaz

alhamdulillah.....

penulis hati

No comments:

Post a Comment