10/18/10

~TaRbiYah dariMU yA ALLah~

assalamualaikum...
moga anda semua sihat fizikal,rohani,iman dan ibadah...

TARBIYAH DARIMU menjadi tajuk dlm entryku kali ini..
hmm...memg benar, aku mendpt tarbiyah yg menyakitkn dariNYA..subhanallh...

bermula jam 6.45am selesai solat subuh jemaah di surau kem, aku bergegas mendptkn k.janah utk mengetahiu samada ada kete atau tidak utk mghantar adik2 ke kampus semula...

setelah beberapa min,kami berjaya meminjam kerete seorg akhi yg baik hati walopun die perlu kan kete itu utk ke pekan..sementara tengah menunggu itu lah turunnya Tarbiyah Allah kpd ku...seeokr minatang ape aku pun x pasti telah menyengat aku..tetapi sewaktu itu aku ingtkn hanya seeokr kerengga yg gigit aku..lalu aku x mengendahkannya...

lalu aku mengambil 4 org peserta dan mghantar mereka...dlm pejalanan,aku sudah berasa lain mcm...badan2 aku sudah menjadi sengal2 dan miang semacam...tp aku gagah kan juga menekan pedal kete memecut terus ke kampus..

setelah tibe d kampus, dan memberi lambaian kepada adik2..lalu aku melihat tangan ku...MasyaAllah...sudah bengkak2..hampir menangis pun ade sewaktu itu...ingin saje terus berlari masuk ke bilik...akan tetapi teringat kereta ni akhi tu nak guna tuk ke pekan,ku gagah kan jue mematah balik hala tuju ku ke kem...bersendirian...

sewaktu di traffic light permatang badak x salah aku, mate ku mula berpinar2...dan tekak mula loya...

makin laju kaki ku menekan pedal ..dlam pale otak aku hanya memikir

"biler nk sampai kem ni"

makin lame makin pening pale aku...
sambil itu aku menghantar mesej kepada sahabat aku di kem

"tolong carikan ubat utk gatal2 badan...xtau kne ape td...da x tahan ni"

pastu tibe saje d kem..aku pun parking x tentu hale..dan aku menyerahkn kunci kpd sahabat min yg sedang melintasiku...aku pun x pasti sama ada aku beri kunci itu dlm keadaan elok atau mencmpk kunci itu kpdnya...pening sgt da waktu tu...

lalu aku terus ke bahagian dapur...berjumpa ngan sahabat..

"tolong, gatal sgt satu badan,xtau ape yg gigit..."aku berkata

"kenapa2?"sahabat2 bertanya

tanpe sempat mjwb soklan mereka

aku terus ke surau kerana aku hampir pitam...

dan bler kaki ku menjejak karpet surau,mateku terus pusing gelap...

dan...

aku xtau ape da tjadi lepas tu...

tau2 je sahabat kejut kate kite sudah sampai klinik...

lalu ku gagahkn juga bangun... setelah berjumpe doktor, doktor kate maube kne sengat tebuan...tah la..aku pun xtau...dan aku kene satu suntikan...aduh....

pastu aku dhantar balik ke kampus terus...dlm pejalanan ke bilik aku muntah sekali...

hmm...nurse tu ckp simptom2 kene sengat pening2 dan loya muntah...

dan tibe saje bilik terus aku rebah dan rehatkn diri ....waktu itu sebelum pukul 12 pm rasenye...dan aku sedar kembali jam hampir menunjukkan maghrib...ya Allah..aku terlepas zohor,,,dengan pantas aku solat asar...dan pale aku masih pening ag...setelah makan ubat aku tdo kembali, dan tidak sedar sahabt2 aku dtg menziarahi aku.....
alahai....
mcm2....

tapi, dlm aku sedar atau tidak, tarbiyah ini mmg bermakna buatku...

kenpaa?

biarlah hanya Allah yg mengetahuinya...

wallahualam....

titipan dari

penulis hati

No comments:

Post a Comment