8/19/10

iBOndA TeRsayAng



ibu

tanggal 6 januari 1990 aku dilahirkan,
balutan kasih sayang diberikan,
lalu aku didakap dalam dakapan.

ibu

kau menyusukan aku tanpa kenal erti lelah,
kau mendodoikan aku tanpa kenal erti letih,
kau membesarkan aku tanpa kenal erti lemah.

ibu

kemudian kau menyekolahkan aku
kau memberikan pendidikan kepadaku
kau mendidikku tanpa sebarang timbul perasaan jemu

ibu

tatkala aku makin membesar
aku makin pandai berkasar
walaupun aku tau itu berdosa besar

ibu

aku mula melangkah dunia remajakini
mula mencari identiti sendiri
tanpa memikirkan akibat di hujung hari

ibu

semenjak aku mengenali erti islam sebenar
baru aku rasa tenang dan segar
dan ingin memperjuangkan islam yang sebenar

ibu

janganlah kau bimbang atau berduka
anakmu kini telah dewasa
ingin menjadi anak yang berjaya

ibu

aku sangat mencintaimu
sebagaimana Allah mencintaimu
aku jua begitu

ibu

bersabarlah dalam menempuh erti kehidupan
agar kita diredhai tuhan
walau tempuh banyak halangan

ibu

ketahuilah
anakmu sangat merinduimu
anakmu sangat mengasihimu
anakmu sangat mencintaimu


titipan dari anakmu

No comments:

Post a Comment