8/19/10

ApAbiLa wAktU BerKatA-KaTa

Assalamualaikum kembali...hihihi...lame sudah tidak meng'post' di sini..hehe.. ape kaba sume pembace? moga sihat semua termasuk iman kite.. sekarang nih jam tepat menunjukkan 3.44am..bersamaan 20 august 2010,9 ramadhan..masih sempat lagi rasenya penulis mengucapkn ramadahan kareem pade semua pembace..hmm..selama 8 hari berpuasa di kampus ni,bnyk sekali pengalaman yg dpt..ini merupakan kalo kedua penulis berpuasa di kampus..alhmdllh masih lg dikurniakan kesempatan utk berpuasa..utk esok lusa insyaAllah..same2 kite berdoa.

penulis ingin berkongsi dengan semua pembace mengenai minggu induksi siswa(minds)
di kampus penulis..huhu..penulis menjadi fasilitator sewaktu ni..minds ni telah berlangsung pade 3 july hingga 11 july..tetapi preparation sebelum menyambut keluarga baru ni,subhanallah..hanya tuhan ja yg tau..memg sgt penat tetapi sgt menyeronokkan bg penulis..

penulis ingat lagi sewaktu ari pendaftaran, time tu penulis masih lagi 'blur' dengan tgjwb penulis(pen ketua fasi)..hehe... tp time tu mmg seronok..yela awal2 lagi...menyambut adik2 n teman2 dtg ke kampus mmg bahagia..melayan kerenah ibu bapa pun menambahkn lagi skill penulis dlm berdepan ngn org awam..pendaftaran alhmdllh berjalan lancar..

petang tu adakan perjumpaan dengan pelajar baru di masjid kerana cuaca tidk mengizinkan utk berjumpa di kawasan lapang..ketua fasi(mohd zulwafi) memberi sedikit taklimat kepd pelajar baru ni...

sepanjang minds,mcm perasaan penulis hadapi, sernok, gembira, sedih, stress, tension pun ade..tetapi nasib baik ade teman2 fasi yg memberi sokongan 150% kepada penulis.. di sini penulis belajar erti persahabatan yg sebenar..dan di sini lah penulis belajar berkwan dengan bukan kaum melayu..penulis juga mula mengenali mary, eng,thiwan, regu, santhana, khartini,chen, steven,dan sume2 la..(maaf yg x disebut name)..di sini penulis belajar erti "1 msia"...hehehe(yeke?)








dan minds sedikt sebnyk mentarbiyah penulis dlm lapangan utk membentuk diri penulis ke arah yg lebih baik,mengajar penulis utk bersabar,menyusun atur perancgn yg teliti, bersiap sedia mghadapi kekangan di depan,dan mcm2 lagi...dan di sini juga penulis mula mengenali sahabat2 yang baru..mengenali adik2 yg baru..

antara yang paling dikenang ialah bila waktu refreshment..heheh..mcm2 refreshment dibuat...antaranya banana dance,ayomi,gemuruh dll.. dan ade satu fasi nih panggil penulis dengan gelaran "yaye"...ish...tp klakar gak sebab pas tu diorg leh plak pggil penulis dgn gelaran tu..




dan lagi satu,yg xleh dilupakan ialah penggunaan 'walkie talkie'...mula2 pakai mmg skema abes la..tp bile da masuk petang ke atau da penat ke mula la melalut ke dalam walkie talkie tu..haii....mcm2 ragam penulis blaja..

haaa...lagi satu..minds kali ni telah membawa penulis singgah ke kampus induk di pekan..hihih...teringin nk g la katekan..akhirnya hajat kesampaian...

dan tidak dilupakan minds juga di mana penulis mula mengenali nurulhidayah zarani dan norlida bt bashar.. kini mula rapat dengan mereka berdua ni..dan x lupa juga pada adik2 SG penulis, norli,aini,ati,siha,farah,syuhada,nor,amira,leen...sume adik2 nih penulis syg2 sgt..heheh...moga ukhwah kite semua kekal ke akhir hayat..




hmm..baru2 ni seorg dari pelajar senior taon 4 pergi menghadap tuhan yg maha pengampun..accident di area gambang..takdir Allah dia pergi di ambang ramadhan..(sedekahkan kepada arwah assuandi)..ajal dan maut di tangan Allah

hmm...bnyk pulak penulis berbicara bisu disini ye? heheh...ok...sekarang waktu pukul 4.14am..penulis akhiri dengan sepotong ayat

"cukuplah bagiku Allah, tidak ada tuhan selainNYA, kepadaNYA aku bertawakal dan DIA lah yang mempunyai 'arasy yang besar"

(surah At-Taubah : 129)

same2 kita renungkan apa yang telah kita berbakti pada diri,keluarga,sahabat,guru2,agama islam dan negara kta..wallahualam...

salam ketenangan darI,

PENULIS HATI

No comments:

Post a Comment