7/7/11

DIA

assalamualaikum...

sedang aku memandu kereta tadi, tiba-tiba handphone sony ku berbunyi spongebob menandakan satu mesej masuk...

"love u!"...

hening seketika....

tiba-tiba kenangan lama mengimbau kembali....

************************************

sekitar tahun 2008/2009

lokasi kolej matrikulasi melaka...

aku ingat lagi bagaimana first kenalan aku dgn dia....
dia bilik berdepan saja dengan bilik aku...
sewaktu minggu orentasi aku aku tak kenal sangat dengan dia...
tetapi, aku pun xtau apa yang buat kan aku makin lama makin nak berkawan dengan dia..
dan, makin lama aku makin syg dengan dia...

aku seperti biasa seorang yang suka bercakap dan berkawan, mempunyai banyak kawan dan teman tetapi, aku tidak ada seorang kawan yang rapat untuk aku selesa bercerita masalah aku pada sesiapa..mungkin atas faktor kisah silam aku dulu...

tetapi dia sentiasa menyenangkan hati aku...
sentiasa suka membuat aku tertawa...
dan yang paling best, dia suke lagu-lagu 90-an...aku pun minat...jadi selalu la memekak mendendangkan lagu-lagu d biliknya... haha....

dia budak hayat...aku budak fizik....
die selalu ckp yg dia xminat mbaca...tp dpt result ok gak...=_="....
hubungan persahabatan kami makin lama makin erat tambah2 kami bergabung menjadi enam ataupun sixth sense...heheh....

aku ingat lagi d mana ada satu malam, aku tibe2 di landa masalah yg bertimpa membuatkan aku (wanita sejati yg xpenah menangis) akhirnya mggugurkan air mata d depan kwn2 aku berenam ini...(malu gak la time ni)... tetapi aku menangis sangat teruk waktu ini...dan dia sangat tenang sewaktu itu...dan dia tau bila hendak mendekatkan diri padaku bila aku bersedia utk memerlukan seseorang pada waktu itu..

dan, apa yang buatkan aku lebih sayangkan die...
dia adalah orang pertama yang tegur aku dalam aku memegang satu tgjwb di sebuah kelab d matrik aku...(aku main2 masa tu)...dan dia tegur...pada mulanya aku terasa...tetapi, aku terpikir, apa yg dia tegur tu mdtg kan kebaikan buat aku kenapa aku perlu terasa...dan dari situ la perasaan sayang membajai hatiku ini....

dan aku ni jenis makhluk yg suke wat mende2 yg cute mute ni... cth nya macam kad, atau key chain... dan dia lah org yg selalu dpt mcm2 dari aku...aku mmg suke kalo hasil karya aku dpt pada org yg aku syg....

sampai sekarang aku masih lagi simpan kad raya dia, surat yg dia bg kat aku utk kata2 semgat...

awak....saya ingat lagi saat2 kita berpisah d matrik dulu...

kite berpisah pada 15 jun 2009 waktu tu kita baru abeh orentasi adik2 baru...ingat x lagi yg kite jenguk bilik kite d b3 (tgk sape junior yg dok situ)...then kite turun kat koridor bawah...saya,dukcik,pkah nk g umah indah waktu tu...len nk g jumpe faiz die...dan awak da nk balik BP xsilap saya... dan di koridor b3 itulah tempat terakhir kita bersalaman utk berpisah...sewaktu itu terasa berat sgt nk lepaskan awak...

saya tak tau awak bace x entry saya ni...tp saya nk awak tau yg saya sgt2 sayang kan awak...

entry ini aku tuju khas buat

adinda SITI ZURAIDAH MOHD KADIS

p/s: i really want to see u


No comments:

Post a Comment